Nu flår Yousee (igen-igen-igen) sine trofaste kunder: Regningen stiger med 27 procent
LÆS OGSÅ: Dansk bank flår (igen) kunderne
Det er nemmere at ramme, hvis offeret er bundet fast til en pæl med bind for øjnene.
Sådan kunne tankerne om de ældre kunder med et fastnetabonnement hos Yousee måske godt se ud i toppen af den danske telegigant.
For ifølge Finans i dag drejer Yousee (officielt Nuuday, red.) igen-igen-igen på prisskruen over for netop denne kundegruppe, der allerede er voldsomt plaget af prisstigninger på deres kabel-tv-pakker.
Således stiger månedsprisen nu fra 164 kroner om måneden - hvilket i forvejen er meget højt for et telefonabonnement - til hele 209 kroner. Eller hvad der svarer til 27 procent mere.
Hos Yousee har man vanen tro lagt ansigtet i de helt rigtige, beklagende folder, da Finans spurgte, hvad der egentligt foregår:
- Vi er fuldt ud bevidste om, at det hovedsageligt er ældre borgere, der stadig har fastnettelefon via telefonstikket.
- Og derfor gennemfører vi absolut ikke denne prisstigning med glæde, lyder det i et knasttørt mailsvar fra Mikkel Riis-Jørgensen, der er presseansvarlig i firmaet.
Ifølge spindoktoren er forklaringen blandt andet, at prisen for at få transporteret telefonsignalet stiger.
Og den service køber Yousee tilfældigvis hos sig selv via TDC Net (der ejes af de samme, som ejer Yousee/Nuuday, red.), hvor man altså har sat prisen op...over for sig selv og i sidste ende de ældre kunder.
Den lader vi lige stå et øjeblik. Imens kan Yousee så lune sig ved en ekstraindtægt, der ifølge Finans lander på over 70 millioner kroner fra de 236.000 fastnetkunder.