IKEA ændrer ikonisk shoppingpose: Se det nye design her
IKEA er kendt for billige møbler, kødboller og blå shoppingposer. Men nu er det snart fortid med én af gigantens ikoniske varemærker.
IKEA har nemlig valgt at sige farvel til den ikoniske blå shoppingpose – eller hvert fald give den en (måske) tiltrængt makeover.
Den nye pose er grålig med grønne hanke og er designet af den danske designgigant HAY.
- I et forskelligartet Skandinavien fyldt med kontraster, er der behov for at tage det næste skridt og definere en ny skandinavisk design-identitet. Det første step sker ved at åbne op og begynde at lege med vores værdier kombineret med materialer, farver, produktionsteknologi, funktioner - vores rødder, siger Marcus Engman, Designchef i IKEA, i en pressemeddelelse.
Ikea vil redde dit forhold med humørikoner
IKEAs samarbejde med HAY lanceres i efteråret 2017, og den nye kollektion vil have ”et klassisk skandinavisk præg med lyse farver, høj kvalitet og rent design”.
- Den bliver opdateret og tilpasset de nye behov i stuen med forskelligartede og funktionelle produkter til hverdagen, baseret på smarte konstruktioner og ukonventionel brug af materialer, står der videre i IKEAs pressemeddelelse.