Maria Jencel i krig med rejseselskab: Nu fortæller hun sin side af historien
En ferie blev hurtigt til et mareridt for medieparret Maria og Pelle Peter Jencel, da de sammen deres to børn ville en tur på ferie og slikke sol i Egypten.
De skulle nyde ferien og hinanden, men i stedet endte de med at blive syge og have en rigtig skodferie, samtidig med at en instagramkommentar udløste et større stormvejr.
Maria Jencel havde kommenteret på sangerinden Szhirleys, der også havde haft noget af en lorteferie, hvor hun spurgte, om sangerinden mon også rejste med firmaet Atlantis.
En kommentar, der skabte endnu mere røre i andedammen, og som både folk på twitter og flere medier tog op.
Katten i sækken
Nu har Maria Jencel postet et længere skriv på sin Instagram, hvor hun fortæller om sin oplevelse om samarbejdet med rejseselskabet.
Hun starter opslaget med at slå fast, at parret selv har betalt for rejsen og dermed ingen sponsering. Cirka 25.000 kroner har familien betalt for at komme afsted til Egypten to voksne og to børn.
- Da vi ankom, kunne vi hurtigt fornemme, at vi havde købt katten i sækken, skriver hun blandt andet.
Derefter fortæller hun, hvordan køkkener og restauranter på hotellet var “ekstremt beskidte og uhygiejniske”, mens maden var “uspiselig”. Hun remser en masse ting op, der ikke er, som de forventede.
Udover hotelværelset, der ikke var som håbet, fortæller hun også, hvordan de alle blev syge. Faktisk så syge at de frygtede, de skulle indlægget eller fragtes meget hurtigt til Danmark.
Følte sig nødsaget
Løbende har Maria Jencel haft kontakt med Atlantis i håb om, at de kunne flytte dem til et andet hotel eller refundere pengene, men ifølge Jencel, blev det afvist fra rejseselskabet.
- Grundlæggende handler det her om følelsen af, at min familie og jeg ikke har været i sikre hænder hos vores rejseselskab.
Derfor kommenterede Jencel også Szhirleys opslag og navngiver sit rejseselskab, hvorefter det hele tog fart. Det betød også, at Maria Jencel modtog mange hadefulde kommentarer.
- Jeg kan godt forstå, at Atlantis Rejser har syntes, det var besværligt og irriterende, at vi ikke bare elskede det her hotel, skriver hun og afslutter med, at hun føler, firmaet har svigtet deres fineste rolle som rejseselskab – nemlig at passe på deres betalende kunder.
Hun fortæller, at hun ikke føler, hun havde andet valg end at tage til genmæle, og det er derfor, hun har skrevet det lange opslag.
Du kan læse det hele i opslaget nedenfor.