Medvirkede i "Løvens Hule": Så eksploderede salget
Det er ikke kun en investering fra de sultne løver, som er i vente, hvis man medvirker i DR's iværksætterprogram ”Løvens Hule”.
Der er også rig mulighed for at få lidt eksponering i bedste sendetid – og det kan altså også mærkes på bundlinjen.
Det kan det danske skjortefirma Barons hvert fald skrive under på.
Torsdag aften stod stifteren af firmaet, Joachim Latocha, foran de fem sultne løver.
Og den unge fyr forlod ikke bare programmet med en investering på 750.000 kroner. Salget af hans skjorter eksploderede i timerne efter, at programmet var løbet over skærmen.
De fem løver i denne sæson. Foto: Per Arnesen/DR
- Vi sad og kiggede på de der tal i går, og det eksploderede bare. Vi havde mere end 13.000 mennesker inde på sitet i timerne efter udsendelsen, siger han til Børsen.
Og de mange besøgende havde pengepungen fremme. Et par timer inden midnat havde Barons solgt skjorter for mere end 1 mio. kr.
Det svarer til to måneders normal omsætning for virksomheden, der blev skabt i 2016.
Foruden de ekstra solgte skjorter kunne Barons også glæde sig over et investeringssamarbejde med Jacob Risgaard, der investerede 750.000 kr. i Barons mod en ejerandel på 10 pct. af virksomheden.