Raser mod Kim Kardashian efter Balenciaga-kampagne: - Hun vil gøre alt for penge!
LÆS OGSÅ: Kim Kardashian skulle aldrig have været kendt: Indrømmer at familien har "snydt systemet"
Den 43-årige Kim Kardashian har aldrig haft problemer med at finde nye samarbejdspartnere eller udvide mulighederne med eksisterende.
Derfor kom det da ikke som en stor overraskelse, da "The Kardashians"-stjernen for få dage siden kunne afsløre, at hun var blevet udnævnt til den nyeste ambassadør for det spansk-franske modehus Balenciaga.
– I flere år nu har Balenciagas designs været en del af mine mange looks - og nogle af mine mest ikoniske modeøjeblikke. Dette historiske modehus omfavner modernitet, håndværk og har en innovativ tilgang til design under Demna, siger Kim Kardashian i en officiel udtalelse.
– For mig er dette langvarige forhold bygget på gensidig tillid og et engagement for at gøre det, der er rigtigt. Jeg er spændt på dette næste kapitel for brandet og på at være deres ambassadør.
Der er dog flere af Kim Kardashians svimlende 364 mio. Instagram-følgere, der ikke ligefrem hylder, at Skims-grundlæggeren fortsat har et tæt samarbejde med det skandaleramte modehus.
Skandalekampagne
Det så nemlig ikke godt ud for Balenciaga, da de i 2022 lancerede en kampagne, der viste sig at være mere end tvivlsom.
På et af kampagnens billeder sås sågar et lille barn omringet af en bunke papirer med indhold, der fokuserede på legalisering af virtuel børnepornografi.
– Jeg har været stille de seneste dage, ikke fordi jeg ikke har væmmes ved Balenciagas seneste kampagner, men fordi jeg ønskede at snakke med deres team, så jeg selv kunne forstå, hvordan det her kunne ske, indledte hun et længere skriv på sin story.
– Som mor til fire, så er jeg uden tvivl rystet over billederne. Vores børns sikkerhed skal prioriteres højt, og alt der er imod det, det hører ikke til i vores samfund – punktum.
Kimmy K meddelte i samme omgang, at hun lige ville overveje, om det egentlig var en god idé at fortsætte det ellers så gode samarbejde.
– Jeg revurderer i øjeblikket mit forhold til brandet, og jeg baserer det på deres vilje til at tage ansvar for noget, der aldrig burde være sket til at begynde med – og de handlinger, jeg forventer at se dem tage for at beskytte børn.
'Kourtney havde ret'
Men revurderingen varede ikke længe, for Kim Kardashian var hurtigt tilbage i sine vilde Balenciaga-outfits, som hun lystigt har vist frem både på Instagram og på den røde løber.
Og med den nye titel som ambassadør opfulgt af en modekampagne har flere af Kims følgere set rødt.
– Kim vil støtte alt og gøre alt for penge. Endda være en brandambassadør for pædofili, skriver en Instagram-bruger.
– Kourtney havde ret. Den tøs bekymrer sig kun om penge, skriver en anden.
Efter den enorme BDSM-kampagneskandale valgte den kreative direktør for Balenciaga, Demna Gvasalia, at udsende en længere undskyldning.
- Vi undskylder for at have vist foruroligende dokumenter i vores kampagne. Vi tager det meget seriøst, og det får retslige konsekvenser for de medarbejdere, som er ansvarlige for fotoshootet for vores forårskampagne for 2023, skrev modehuset.
- Vi fordømmer børnemishandling i alle afskygninger, tilføjede de.
Kim Kardashian har tidligere udtalt, at det er eksmanden Kanye West, der i sin tid introducerede hende til det populære modehus.