Kendte8. oktober 2021

"Squid Game"-stjernes følgerskare EKSPLODERER: Scorer job hos Louis Vuitton

Internettet er vilde med Jung Ho-yeon, og hun får flere og flere fans, som dagene går
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/squidgame_unit_108_0070.jpg
 Foto: Netflix

Du kendte næppe til Jung Ho-yeon for blot en måned siden. Men med Netflix hittet "Squid Game" har hele verden for alvor fået øjnene op for den koreanske skuespiller og model.

Ikke nok med, at den 27-årige koreaners følerskare på Instagram er eksploderet med mere end 15 millioner nye følgere på tre uger, så kunne det franske luksusmærke Louis Vuitton onsdag afsløre, at hun nu er hyret som global ambassadør.

- Ho Yeon Jung tiltræder som ny Global Husambassadør for mode, ure og smykker, skriver Louis Vuitton på Instagram.

Artiklen fortsætter under opslaget ...

Luksusmærket delte sammen med nyheden et billede af Jung Ho-yeon svøbt i Louis Vuitton fra top til tå.

Det er ikke første gang, at Jung Ho-yeon har med det franske mærke at gøre. I 2017 brugte de hende nemlig som model på catwalken og til en kampagne.

Stort talent

Jung Ho-yeons rolle som Kang Sae-byeok i "Squid Game" lever ellers langt fra et liv, der forbindes med rigdom og luksus. Tværtimod.

Kang Sae-byeok, som har en hjerteskærende baggrundshistorie, tilmelder sig det makabre spil, hvor spillerne slås ihjel en efter en i den bizarre konkurrence om et kæmpe pengebeløb. Penge, Kang Sae-byeok vil bruge på at hjælpe sin familie.

Artiklen fortsætter under opslaget ...

Hendes karakter er gået hen og blevet manges favorit, og Louis Vuittons kreative direktør, Nicolas Ghesquiere, kunne også i opslaget fortælle, hvordan skuespillerens talent har imponeret ham.

- Jeg blev straks forelsket i HoYeons store talent og fantastiske personlighed, og jeg glæder mig til at starte dette nye kapitel af den rejse, vi startede i Louis Vuitton for et par år siden, udtaler han.

Inden "Squid Game", som er blevet en af Netflix' største succeser, fik premiere 17. september, havde Jung Ho-yeon ifølge mediet Pop Crave omkring 400.000 følgere på Instagram.

I dag har hun knap 16 millioner følgere.

Artiklen fortsætter under opslaget ...

På Netflix' top 10 i Danmark i dag er "Squid Game" lige nu kun overgået af den danske Netflix-serie "Kastanjemanden".

Sponsoreret indhold