TV 2 bekræfter: Mere ”Linde på Langeland"
Det sidste afsnit af ”Linde på Langeland” er netop løbet over skærmen, og her står det klart, at det 220 kvadratmeter store håndværkertilbud på Langeland langt fra står færdigt.
Kun køkkenalrummet er klar til at blive taget i brug, mens resten af hytten fra 1891 stadig tørster efter kærlige hænder – og masser af dem.
Men selv om Sofie havde håbet, at de var nået længere i processen, så er intet så skidt, at det ikke er godt for noget.
Seerne kan nemlig glæde sig over en sæson mere i selskab med Sofie Linde og hendes herlige håndværkere, for TV 2 bekræfter over for SE og HØR, at der kommer endnu en sæson.
Dermed er der udsigt til en god slat penge i tilskud, når det mere end 100 år gamle hus skal renoveres fra kælder til kvist.
For mens Sofie svinger malerpenslen og dirigerer håndværkerne, ruller lønnen ind på kontoen. Også gemalen Joakim Ingversen modtager honorar fra TV 2 har hun tidligere fortalt i ”Det, vi taler om”.
Og det er altså ikke småpenge, Sofie får for at åbne dørene til ”Vennely”, som deres sommerhus hedder og invitere seerne indenfor, hvilket er meget godt, for sådan en gennemgående renovering kan ikke være helt billig.
Ifølge SE og HØRs kilder i tv-branchen modtog Christian Degn 50.000 per afsnit, da han lavede ”Alt det, min far ikke har lært mig”, som bliver vist på den samme kanal.
Med til regnestykket hører, at Sofie er en vært af en helt anden kaliber – en overordentligt populær dame, der er rift om og derfor kan forventes at få endnu mere.
Derudover står Sofie Linde og hendes manager Line Breinholt som idémagerne af ”Linde på Langeland”, og det kaster også en god slat penge af sig oveni lønnen.
For idémagerne får en del af overskuddet, når produktionsomkostningerne er fratrukket det beløb, som TV 2 betaler for programmet. Og ifølge SE og HØR’s oplysninger er produktionsomkostninger på sådan et format i den lave ende, og det betyder et større stykke kage til Linde og Breinholt.
Ifølge SE og HØRs førnævnte kilde lægger TV 2 typisk i omegnen af 500.000 kr. per afsnit på den type programmer.
Sprang ud som undertøjsmodel
Sofie Linde demonstrerede i sidste uge sin ekstreme popularitet, da hun sprang ud som undertøjsmodel og frontfigur for lingerigiganten Femilet.
Undertøjsmogulen skrev følgende om valget af Sofie som frontfigur:
- Sofies naturlige, ligefremme og ærlige person er et perfekt match for os som brand. Vi deler de samme værdier, og vi står 100 pct inde for de holdninger, Sofie rummer som person.
Det er nok også det giganter som Matas, McDonald’s og Arla nok faldt for, da de udpegede Sofie som samarbejdspartner.
Om vi får lov at komme med i processen helt indtil det sidste penselstrøg, ved TV 2 endnu ikke.
- Nu skal der laves en sæson 2, og så må vi se på, hvordan det hele udvikler sig, siger kanalens PR-konsulent Charlotte Amtrup Kjær til SE og HØR.