Grev Nikolai frigør sig fra farmor
STENRIG KØBER: Betaler 44 millioner kroner til prins Joachim
- Den er god med dig, farmor. Du har ikke længere nogen magt over mig!
Sådan kan grev Nikolais beslutning om at blive tilkoblet et influencerbureau koges ned. For nu hvor han er blevet degraderet fra at være prins til blot at være greve, så har dronning Margrethe ikke længere nogen indflydelse på hans valg.
Det betyder, at hun og hendes hof ikke længere kan diktere Nikolai, at han ikke må reklamere for produkter.
Og derfor er han nu blevet tilknyttet Remees influencerbureau, Social Works, der kan give ham opgaver med at brande firmaer og lave direkte reklamer.
– Det er jo pointen, at når de ikke længere er prinser, men grever, så er de på godt og ondt fritstillet og kan skabe deres egen tilværelse, som de nu lyster, uden at nogen kan tillade sig at kritisere dem for det, siger kongehuseksperten Lars Hovbakke Sørensen til SE og HØR om den nye tjans.
Tidligere fejl
Nikolai fik som prins et let dask af kongehuset, da han i 2018 formastede sig til at reklamere for biludlejningsfirmaet Sixt.
– Kongelige markedsfører ikke virksomheder eller produkter. Prins Nikolai beklager fejltagelsen, som der nu er rettet op på, lød den verbale lussing fra kommunikationsafdelingen på Amalienborg.
Men nu er Nikolai ikke længere kongelig, han kommer aldrig til at få apanage, og han er ikke længere underlagt institutionens stive regler.
Og kongehuset har da også trukket følehornene til sig, når det kommer til de degraderede børnebørn.
– Det her er i tråd med dronningens ønske om, at de fire børnebørn skal kunne forme deres egen tilværelse uden at være begrænset af de særlige hensyn og forpligtelser, som et formelt tilhørsforhold til kongehuset som institution indebærer, lyder det fra hoffets kommunikationschef, Lene Balleby, til SE og HØR.
I stald hos Remee
Remee, der er medejer af influencerbureauet, er glad for den nye influencer.
– Jeg er glad og stolt på firmaets vegne, de gør det så godt. Det er udelukkende Nina og vores teams fortjeneste, at vi nu repræsenterer så mange stærke profiler i Social Works, skrev han til B.T. om Nina Shini Andersen, er den administrerende direktør i Social Works, og som fik Nikolai hevet ind.
Stærkt brand
Selv om grev Nikolai nu er fritstillet i forhold til kongehuset, vil vi næppe komme til at se ham reklamere for Red Bull, scor.dk eller andre firmaer, der vil trække hans eget brand ned.
Det har han brugt nogle år på at opbygge, så han vil formentlig kun sige ja til at reklamere for mere stilfulde produkter og brands fremover.
Og med beslutningen får han en lang række prominente kollegaer, der også spæder deres indkomst op med reklamearbejde via deres profiler på Instagram, hvor Nikolai i skrivende stund har 60.400 følgere.
Kendisser på stribe
Således er også Remee selv i stald hos sit bureau, ligesom hans tidligere forlovede, Mathilde Gøhler, der er det største navn med 1,3 millioner følgere.
Derudover vil Nikolai til personalefesterne møde Uffe Buchard, Søren le Schmidt, Frederik Nonnemann, Julia Sofia Aastrup, Freja Kirk, Anja Camilla Alajdi og Molly Egelind.
Vi skal dog formentlig ikke forvente, at grev Felix også på dette område følger i sin storebrors fodspor. Mens Nikolais Instagram er åben for alle og enhver, har Felix, der kalder sig Glücksborg til efternavn på det sociale medie, en lukket profil.
Deler glædelig nyhed: Prins Felix skal være far
Her er der kun 57 følgere, mens han selv følger 68 mennesker.
Derfor kan han ikke tjene penge på sin Instagram, som storebror Nikolai kan nu. Blandt Felix’ følgere er blandt andre Nikolai og Nikolais kæreste, Benedikte Thoustrup.