Meghan Markle klar med nyt livsstilsbrand: Eller hvad sker der egentlig?
LÆS OGSÅ: Meghan Markle har søgt patent: Nu skal der sælges velvære
I slutningen af sidste måned kom det frem, at den 42-årige hertuginde af Sussex har søgt om patent på en lang række produkter.
Meghan Markle har nemlig tænkt sig at gå i fodsporene på kendisser som Gwyneth Paltrow, Kourtney Kardashian og Jessica Alba, når hun inden for den nærmeste fremtid lancerer sit nye livsstilsbrand American Riviera Orchard.
Listen er lang
Og det tyder på, at Meghan Markle har planer om at gøre forsøget med stort set alt, hvad man kan forestille sig af livsstilsprodukter.
Der er nemlig blevet søgt om kunne få lov til at sælge boligindretning, køkkentilbehør som karaffeler, servietringe, bestik, bordduge, dækkeservietter og sågar kogebøger.
American Riviera har også planer om at sælge kosmetiske produkter, dufte, papirvarer, tapet, yogaudstyr og haveudstyr.
Listen inkluderer: "ikkemedicinske hudplejeprodukter, bad- og brusegeléer og salte ikke til medicinsk brug, ikkemedicinske hårprodukter, badesæbe," og "kropscremer, kosmetik, kropsolie, duftende olier," rumdufte, røgelse og smykker.
Det stopper dog ikke her, for måske drømmer Markle også om at åbne en lille madshop. Det nye brand er i hvert fald også listet til at skulle sælge geléer, marmelader, frugtpålæg, spiselige olier og fedtstoffer, og konserves, grøntsagsbaserede pålæg, bælgplante-baserede pålæg, nøddebaserede pålæg, hvidløgsbaserede pålæg, sesambaserede pålæg, mejeribaserede pålæg, nøddesmør, frugtsmør.
Hvornår sker der noget?
Det er dog ikke meget, der er sket indtil videre, og vi er ikke kommet et skridt tættere på at se noget form for færdigudviklet produkt.
På den officielle hjemmeside kan man skrive sig på en venteliste, når der er nyt, og på den officielle Instagram-profil er der blevet delt ni opslag, der tilsammen udgør virksomhedens logo.
– Alle spekulerer på American Riviera Orchard, lyder det fra en kilde tæt på Meghan Markle og prins Harry, som hun til daglig danner par med ifølge Page Six.
– Men en som Gwyneth (Paltrow) startede med at sende et nyhedsbrev ud en gang om ugen, og det var meget personligt, lidt ligesom Substack nu. Men det var en meget nyskabende idé på det tidspunkt, og hun tjente ikke på forretningen i cirka syv år. Målet var at skabe et fællesskab og noget af værdi, snarere end at det skulle være en forretning.
Derfor er der også megen spekulation omkring, hvordan Markle har tænkt sig at komme i gang med at sælge sine produkter.
For sent ude
Indtil videre er der nemlig ingen investorer tilknyttet projektet officielt, selv om der længe har floreret rygter om, at Markle har et samarbejde med iværksætteren Adam Lilling. Derudover er det vist ikke helt nemt for Sussex-parret at få folk til at bide på krogen.
Markle skulle angiveligt have været i kontakt med rigmænd som Ari Emmanuel og Flamingo Estate-grundlæggeren Richard Christiansen.
– Jeg ved, at Meghan har haft mange møder med Richard, og det blev ikke til noget, lyder det ifølge kilden til samme medie.
Det er desuden en smule mystisk, at den forhenværende "Suits"-stjerne ikke har haft nogle former for produkter klar til en minilancering.
– Meghan har helt sikkert nogle produkter klar snart, ellers ville de ikke have annonceret det. Hun vil også gerne have en helligdagskollektion (jul etc. red.), og hun er næsten ved at være for sent ude til det.
I juni kom det frem, at streaminggiganten Spotify havde valgt at droppe samarbejdet med Meghan Markle og prins Harry, der ellers var blevet hyret for en svimlende millionsum til at lave podcasts.
Meghan Markle nåede at producere 12 afsnit af sit podcast "Archetypes", hvilket hun angiveligt skulle have tjent 170 millioner kroner på at lave.