Coop ændrer tilbudsavisen: Krisen river sider ud
Krisen har fået mange til at spare og opsøge de bedste tilbud i de danske supermarkeder.
Men jagten på de store besparelser bliver nu besværliggjort en smule, for tilbudsaviserne hos flere kæder bliver nu slanket på grund af stigende priser – både på papir og el.
Til markedsforing.dk oplyser senior marketingchef i Coop, Heidi Kessler, at siderne ikke blot bliver færre, men også mindre.
Derudover bekræfter hun, at visse varer simpelhent ikke kommer med i det trykte blad.
- Nogle gange er det jo bare at vise tre dåser flåede tomater i stedet for fem. Men nogle gange er der nogle varer, der har et image, som vi ikke har plads til at udfolde i den trykte avis, og som vi så nøjes med at vise i vores digitale avis, siger hun.
Også hos den danske butikskæde Jysk, har man valgt at rykke noget af avisbudgettet til andre steder i forretningen.
Her vil man derfor sende færre aviser på gaden, ligesom man også vil gøre læsestoffet kortere og fysisk mindre.
I det hele taget er det tydeligt, at de stigende priser på varer får folk til at opsøge de bedste tilbud i supermarkederne.
Hos den nye kæde Basalt er man efter en uge overrasket over, at én bestemt vare har solgt så godt, som den har.