Nyheder10. november 2022 (opd. 10. november 2022)

Nu starter det: Alle Salling-butikker sætter begrænsning på Tinka-nissehuer

Tinka-nissehuerne rationeres nu af frygt for at slippe op. Det gælder samtlige butikker under Salling Group
Tinka
Josephine Chavarria Højbjerg spiller for tredje gang rollen som Tinka, når julekalenderen "Tinka og Sjælens Spejl" får premiere den 1. december.
 Foto: TV 2

Det begynder så småt at emme af jul henover landet, og i løbet af de sidste uger har Salling Groups butikker og varehuse også taget hul på de indledende manøvrer frem mod december.

Som noget af det første kom den populære Tinka-nissehue ud i føtex, Bilka og BR sammen med meget andet merchandise relateret til årets julekalender på TV 2, som Salling Group i år er partner på.

Og danskerne er i år tidligt ude for at købe nissehuer – måske på grund af den store Tinka-hype, vi oplevede sidste gang, der endte med, at TV 2 måtte undskylde for manglen på nissehuer.

Har allerede solgt halvdelen

I løbet af kort tid har føtex, Bilka og BR, hvor nissehuerne kan købes, solgt 100.000 af de i alt 210.000 nissehuer, der er produceret til de godt 700.000 børnefamilier, der bor i Danmark.

– Vi har købt historisk mange Tinka-nissehuer. Så vi er positivt overraskede over den overvældende efterspørgsel, men det går fortsat hurtigt. Derfor sætter vi også en begrænsning på maks. fire huer, så vi sikrer, at huerne ender på toppen af de små, siger indkøbsdirektør i Salling Group, Henrik Schmidt i en netop udsendt pressemeddelelse.

Tinka-nissehuen på BRs hjemmeside.
Tinka-nissehuen på BRs hjemmeside.
 Foto: BR

Allerede i går kom beskeden dog ud på diverse Salling-butikkers Facebook-sider.

– Vi oplever desværre, at der hamstres nissehuer, skriver føtex Kokkedal, mens BR Holstebro stemmer i:

– Vi ville gerne have haft rigeligt, men salget af Tinka-nissehuer er desværre stukket af i sådan en grad, at der nu kommer begrænsning på antallet for, hvor mange hver gæst kan købe. Vi håber på forståelse og på, at børnene bliver prioriteret.

Det er under en måned siden, at Salling Group lovede, at der ville være nok Tinka-nissehuer denne gang, og det kommer bag på Salling Groups indkøbsdirektør, Henrik Schmidt, at 200.000 Tinka-huer ikke er nok.

– Det var vores overbevisning, at 210.000 nissehuer til landets børn ville være rigeligt, men vi må tilstå at have undervurderet efterspørgslen.

Salget af nissehuer ophører, når den sidste er solgt.

Sponsoreret indhold