Too Good To Go vinder fornem pris: En af verdens bedste apps
I 2015 blev den danske app ”To Good To Go” lanceret, og konceptet var til at forstå.
Madsteder, der har overskydende mad, kan sælge det for et mindre beløb i stedet for at smide det ud.
Otte år senere har appen 85 millioner registrerede brugere på verdensplan og 150.000 aktive partnere i 17 lande i Europa og Nordamerika.
Med andre ord må To Good To Go siges at være en stor succes, og det er for nylig blevet bekræftet ved App Store Awards 2023.
Her har den danske app nemlig vundet for bedste app i kategorien ”Cultural Impact Award”, som kan oversætte til en pris for kulturel indvirkning.
- Denne pris er et bevis på, at yngre virksomheder gennem teknologi kan have en stærk positiv indflydelse på verden, siger Mette Lykke, der er administrerende direktør for Too Good To Go.
Hun understreger, at Too Good To Go's succes ikke kun handler om økonomisk gevinst, men også om at redde god mad fra at gå til spilde og bidrage aktivt til kampen mod klimaforandringer.
Og klimaet burde egentlig takke den danske virksomhed.
Siden 2015 har appen hjulpet med at redde over 280 millioner måltider fra at gå til spilde.
Det svarer til 770.00 tons undgået CO2e ifølge To Good To Go.