
Her er den mest brugte emoji på Tinder

Hvis du har været på Tinder i år, har du givetvis opdaget trenden. En emoji, der helt i tidens ånd signalerer åbenhed og optimisme, selvudvikling:
Ordet on! med en pil, der peger i begge retninger, er åbenbart med rund hånd hældt ud over tinderprofiler globalt set.

Med det siger man, ifølge Tinders store års-rapport, noget i retning af, at man er klar på det meste og (og med måske med på den værste?). Som i: 'Jeg er positiv og prøver få det bedste ud af alle situationer.'
Tinder hævder, at 2023 har været præget af overordnede temaer som positivitet, optimisme og et fokus på at forbedre sig selv ved at skabe forbindelser, og Always On/altid på-emojien er udtryk for det.

Til SE og HØR oplyser Tinder, at de mest bruge emoji på danske profiler er følgende:

1. Winking_face
2. Person_shrugging
3. Smiling_face_with_smiling_eyes
4. Red_heart
5. Smiling_face_with_sunglasses
Hvad det siger om danske brugere i forhold til tidsånden, kan der kun spekuleres i. Men blinke-smiley kan i hvert fald både bruges til at være lægge en lummer/flirtende tone ind OG til at lægge en lille ironiske distance til sagerne-
Tinder, der disruptede hele datingen for 11 år siden, har sporet andre tendenser i brugernes vaner: Singler dropper tilsyneladende presset for at skynde sig til et 'de levede lykkeligt til deres dages ende' til fordel for at bruge datingprocessen til at opbygge en liste over nye oplevelser og minder.
Skiftet til at bruge dating som en kilde til selvrealisering ses i en del anden af årets største datingtrends: Not Attached To an Outcome (N.A.T.O) Dating og Dating For The Plot:
Not Attached To an Outcome (N.A.T.O) handler om singler, der går mindre op i, hvor forholdet skal hen, og som mere er interesserede i at nyde processen med at lære nogen at kende.

Her er det værste du kan gøre på Tinder
Dating 'For the Plot' er i samme afdeling, hvor dating handlede mere om rejsen og mindre om 'slutningen.' Singler i 2023 er ifølge Tinder åbne for at møde nye mennesker for at få nye oplevelser og sjove historier at fortælle, snarere end at have en traditionel målorienteret tilgang.
Marketingchefen fra Tinder, Melissa Hobley, udtaler:
- Det er så spændende at se, at data fra Tinder viser, at 69 procent af Gen Z ønsker at udfordre konventionelle dating- og parforholdsnormer . Især i år er der sket et stort skift, hvor rejsen er vigtigere end målet. Denne nye generation af datere viser os, hvad det vil sige at date for mulighederne, frigøre sig fra traditionelle forventninger og give dem mulighed for at skrive deres egne, værdifulde historier.

Scor med din tinder-chat
Flere datingtrends på Tinder
Mest populære personlighedstype (hvad folk oftest bruger til at beskrive sig selv på profilen):
Udadvendt
Kaotisk
Indadvendt
Ordenselsker
Festens midtpunkt
Mest brugte info i profilen:
Parforholdsmål
Stjernetegn
Højde
Kæledyr
Rygevane
Mest populære kærlighedssprog
Tid sammen
Berøring
Omsorgsfulde handlinger
Komplimenter
Gaver