Medie: Grev Nikolai i influencer-brøler
LÆS OGSÅ: Nikolai nyder Benedikte i Paris
Den tidligere prins, nu grev Nikolai, har ganske vist skiftet de kongelige gemakker ud med de sociale mediers glitrende verden.
Men ifølge Ekstra Bladet er han trådt ved siden af, da han skulle tolke reglerne for reklame på sociale medier.
Med en blanding af kongeligt blod og influencerstatus har greven således delt en reklame for et Georg Jensen-smykke på Instagram, hvor han først til allersidst i opslaget fortæller, at det er en reklame.
Og det er ifølge mediet et klart brud på reglerne, der siger, at reklameindhold skal markeres fra begyndelsen af et opslag.
Efter avisens henvendelse har grev Nikolai nu rettet op på sin fejltagelse, og opslaget er blevet redigeret til at følge reglerne. Og det er en rigtig god idé.
- Hvis der er tvivl om, hvorvidt det er tydeligt nok markeret, at det er reklame, så er det ikke tydeligt nok markeret, siger Nathalie C. Larsen, der er kreativ direktør i Lead Agency og specialist i sociale medier, til Ekstra Bladet.
Hverken modelbureauet Scoop Models, smykkefirmaet Georg Jensen eller grevinde Alexandras presserådgiver ønsket at kommentere på sagen.
Grev Nikolai selv har heller ikke givet en offentlig forklaring på fejltrinnet.