Nyheder23. juni 2024 (opd. 5. september 2024)

Rejsekort vil have flere til at bruge e-Boks

Fremover vil brugere af rejsekort få meddelelser i deres e-Boks. Eksempelvis ved manglende check-ud
I dag bruger over 2,1 million kunder ifølge Rejsekort & Rejseplan A/S et personligt rejsekort. (Arkivfoto).
I dag bruger over 2,1 million kunder ifølge Rejsekort & Rejseplan A/S et personligt rejsekort. (Arkivfoto).
 Foto: Vibeke Toft/Ritzau Scanpix

Brugere af rejsekort vil fremover modtage advarsler og vigtige meddelelser i deres e-Boks, hvis de eksempelvis har glemt at checke ud efter en rejse.

Det skriver Rejsekort & Rejseplan A/S i en pressemeddelelse.

Virksomheden har valgt at bruge e-Boks som sin officielle platform i stedet for at bruge kundernes e-mail, som hidtil.

- For Rejsekort har det været afgørende at finde en kanal, hvor vores kunder faktisk ser og reagerer på de beskeder, vi sender, siger Peter Degn, der er chef for kundekommunikation i virksomheden.

I dag bruger over 2,1 million kunder ifølge Rejsekort & Rejseplan A/S et personligt rejsekort.

Foreløbige tal viser, at flere kunder reagerer på henvendelser over e-Boks, end når de sendes over e-mail. Det har Rejsekort & Rejseplan A/S oplyst i et skriftligt svar til Ritzau.

Ifølge dem er det vigtigt, at kunderne reagerer på beskederne fra dem, så de kan betale den rette pris for deres rejse, hvis de eksempelvis har glemt at checke ud.

Det gør de ved at oplyse på hvilken station, de sluttede deres rejse.

En Voxmeter-undersøgelse har ifølge Rejsekort & Rejseplan vist, at 33 procent af danskerne har slettet vigtige e-mails, fordi de troede, at det var spam eller phishing.

- Gennem e-Boks kan vi kommunikere via en platform, som vores kunder har tillid til, og hvor vi opnår en høj leverancesikkerhed, siger Peter Degn.

Ifølge Morten Pryds, som er chef for forretningsudvikling hos e-Boks har platformen nogle af de højeste åbningsrater i markedet. Det skal medvirke til færre spærrede rejsekort.

- Vi forventer, at vi sammen med Rejsekort kan minimere antallet af kunder, der får lukket deres kort, fordi de når at reagere på kommunikationen i e-Boks i rette tid, siger han i pressemeddelelsen.

Hvis kunderne ikke svarer på beskederne, kan den yderste konsekvens ifølge Rejsekort & Rejseplan A/S være, at de ikke kan bruge deres rejsekort i et år.

Rejsekortet kan bruges til at rejse med bus, tog, metro og letbane.

Sponsoreret indhold