Dine penge30. september 2024

Raser mod HelloFresh: Stop det!

Forbrugerombudsmanden behandler flere klager over uønskede mails og sms - tidligere har firmaet fået en millionbøde for at gøre det, men afviser denne gang at have gjort noget galt
Flere kunder mener også, at HelloFresh binder dem til abonnementer, de aldrig har bedt om.
Flere kunder mener også, at HelloFresh binder dem til abonnementer, de aldrig har bedt om.
 Foto: Matthias Bein/AP/Ritzau Scanpix

TIP OS: Kender du mere til sagen? Del din viden i en mail til tip@seoghoer.dk

LÆS OGSÅ: HelloFresh efterlod 10 kg tung måltidskasse OVEN PÅ sovende baby

Madkassefirmaet HelloFresh er endt i en shitstorm fra rasende danske forbrugere, som ifølge Fødevarewatch klager til myndighederne over uønskede mails og sms'er.

Forbrugerombudsmanden har p.t. 47 klager liggende over både uønskede kontakter, men også fordi flere af kunderne mener, at de er endt i en abonnementsfælde, hvor de betaler for noget, de aldrig har ønsket eller bedt om.

Over for mediet afviser HelloFresh, at firmaet bevidst henvender sig til kunder, som ikke ønsker det. Fremgangsmåden er da også ulovlig og kan koste firmaet store bøder.

Det har HelloFresh således tidligere prøvet i Storbritannien, hvor 79 millioner spammails og en million spam-sms kostede firmaet en bøde på 1,2 millioner kroner.

Sponsoreret indhold