Kendte21 timer siden

Kendt fra DR-program: Casper Krause taget i løgn

Casper Krause, der har medvirket i "Nemme penge" på DR, slår sig stort op på sine samarbejder med danske virksomheder, men flere af virksomhederne tager nu afstand fra influenceren
Casper Krause fotograferet i sit hjem i Aalborg, torsdag den 15. september 2022.
Casper Krause fører sig frem på sine sociale medier, hvor han blærer sig med et liv i sus og dus. Han har for nyligt medvirket i DR's program "Nemme penge".
 Foto: Mikkel Berg Pedersen/Freelance/Ritzau Scanpix

LÆS OGSÅ: Medvirker i DR-program: Viser sit liv på lukket afdeling

Casper Krause, der på tværs af sine platforme har over 88.000 følgere, bryster sig af at være millionær i en alder af blot 25 år.

Den unge influencer har for nyligt medvirket i DR-programmet "Nemme penge", og også her lyder det, at han har formået at skabe sit drømmeliv i sus og dus ved at rådgive andre om vejen til succes.

Nærmere bestemt kan du til den nette sum af 26.000 kroner få adgang til hans indhold, hvor han vil lære dig at tjene en masse penge.

Og skal man tro Casper Krause, er det en boomende forretning, som store virksomhed betaler kassen for at samarbejde med.

Men det er ifølge Ekstra Bladet ikke hele sandheden.

På hans hjemmeside "freelancemesterklasse.dk" har det nemlig tidligere fremgået, at han har lavet "organiske markedsføringskampagner" for blandt andre Discovery+, Royal Unibrew og DSB.

Det svarer Casper Krause

Til kritikken svarer Casper Krause Ekstra Bladet, at flere af de virksomheder, han påstår at have samarbejdet med, ikke vil vises på hans hjemmeside. Han fastholder dog, at et samarbejde har fundet sted.

Hertil fortæller han, at DSB sågår har kontaktet ham flere gange for at genoptage samarbejdet.

Mediet har dog været i kontakt med virksomhederne, der alle tre afviser, at den slags samarbejde har fundet sted.

Til mediet fortæller DSB, at Casper Krause "hverken har tilrettelagt eller eksekveret store marketingskampagner på vegne af DSB".

- Casper Krause har som en af flere mikroinfluencere hyret af vores bureau formidlet en musikvideo videre ud til sine egne følgere. (...) Normalt skal man bede om lov til at gøre brug af DSB’s logo, det har han ikke, og det kommer vi til at rette henvendelse til ham om.

Heller ikke Royal Unibrew eller Discovery+ genkender samarbejdet, som Casper Krause beskriver det.

Efter Ekstra Bladets henvendelse har Casper Krause da også været inde og justere sin hjemmeside. Nu fremgår det i stedet, at influenceren har samarbejdet med "en stor dansk transport virksomhed" og "en stor streaming platform".

Sponsoreret indhold