
Denne reklame kan gøre danske studerende til millionærer
Den årlige finale i NFL, Super Bowl, er en af de mest sete sportsbegivenheder på kloden. Finalen kan blive en rigtig god forretning for Christoffer Boas, Jeppe Vidstrup, Jonas Frederiksen og Thorbjørn Kragh Liljegren, der studerer Kreativ Kommunikation på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
De fire gutter har lavet en reklamefilm for chipsgiganten Doritos. Danskernes 30-sekunders kreativitet er med i kapløbet om at blive udvalgt som den Doritos-reklame, der vises under Super Bowl. Med æren følger også en check på en million dollars – svarende til næsten syv millioner kroner.
Du kan se danskernes reklame øverst – og stemme på den med fem stjerner her (link fjernet)
Den 5. januar bliver det afgjort om filmen kommer hele vejen til finalerunden.
- Det er sindssygt fedt. Vi er så glade og stolte alle sammen. Det betyder noget for os. Uddannelsen er ret flyvsk. Det kan være lidt svært at forklare, hvad vi laver. Det er fedt at kunne vise den her film og sige: ’Det er det her, vi laver’, siger en af mændene bag filmen, Thorbjørn Kragh Liljegren, til SE og HØR.

DMJX-teamet (fra venstre): Jeppe Vidstrup, Jonas Frederiksen, Christoffer Boas og Thorbjørn Kragh Liljegren. (Foto: Rasmus Løkke)

Hvis de danske drenge klarer sig igennem til finalen, bliver to af dem fløjet til Super Bowl-finalen, hvor de ser kampen i en lounge på stadion. I pausen er det så måske netop deres reklame, der bliver vist.
Hvad de eventuelle præmiepenge skal bruges til er ikke planlagt helt endnu.
- Vi ved, at pengene skal deles mellem os fire, der har stået for projektet. Vi giver også til dem, der har været inde over projektet, men det er ikke planlagt ned i kroner og ører endnu, forklarer Thorbjørn Kragh Liljegren.

Denne julereklame starter sørgeligt, men vent til du ser slutningen
Anden og tredjepladsen får 100.000 dollars, omkring 700.000 kroner, men får ikke deres reklame vist under Super Bowl.