Mit SE og HØR-app: Spørgsmål og svar
Appen ‘Mit SE og HØR’, som blev lanceret onsdag d. 10. februar, tilfører hver onsdag hele ugebladet et digitalt lag med uanede mængder af merindhold.
‘Mit SE og HØR’ lader dig scanne bladets sider, der gennem billedgenkendelse kommer til live i den ene eller anden form.
Siderne i bladet kommer til live med billedgallerier, videoer, aktive links eksklusive videoreportager, baggrundshistorier, billedgallerier, afstemninger og alt andet tænkeligt redaktionelt stof - alt sammen med et enkelt klik.
Du kan som læser også følge dine yndlings kendisser, få push-beskeder når nyt indhold lægges op eller deltage i afstemninger og quizzer.
App'ens banebrydende indhold kaldes augmented reality, og her følger de simple svar på nogle af de tekniske spørgsmål, som kunne opstå, når du bruger app'en:
Der er ingen lyd på, når en video vises - hvorfor?
Samtlige videoer har lyd på, og hvis du ikke kan høre noget, kan det skyldes, at din smartphone er på lydløs. Prøv at slå lyden til.
Hvorfor vises videoen ikke i fuld skærm med det samme, når jeg scanner?
Du kan med et enkelt tryk med fingeren på videoer eller billedgallerier forstørre til fuldskærm, hvis du foretrækker det.
Jeg kan ikke trykke frem til næste billede i et billedgalleri - hvorfor?
Gallerier fungerer bedst, hvis man klikker/swiper i øverste højre hjørne af billedet.
Hvorfor sker der ikke noget, når jeg scanner en af siderne?
Selvom vi bestræber os på at gøre det så intuitivt som muligt, at navigere med app'en, kan enkelte digitale elementer være en anelse svære at få øje på, når du har scannet en side i SE og HØR. Se godt efter! En anden årsag kan være, at en video lige har brug for et par ekstra sekunder at loade i, inden den dukker op og afspiller af sig selv på den scannede side.
Jeg kan slet intet indhold se, når jeg scanner bladet - hvad sker der?
Hvis du oplever generelle problemer med at få indholdet frem, kan det betale sig at genstarte app'en og scanne igen påny.
Oplever du tekniske udfordringer med "Mit SE og HØR"-app'en, så tøv ikke med at sende os en mail, hvor du beskriver problemet. Et screenshot af skærmen vil være ekstra behjælpeligt - og så vil vi gøre vores bedste for at finde en løsning hurtigst muligt.
Her er mailadressen, du kan skrive til: MitSH@sh.dk