Nyheder25. april 2016

Kongehuset i lommen på Lego

Den styrtende rige Kirk Kristiansen-familie har overtaget Mærsk-klanens rolle som kongefamiliens pengedonor
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/bb-867224.jpg
 Foto: ALL OVER
Hvis det danske kongehus var et cykelhold, ville der stå Lego på trøjerne.
Kirk Kristiansen-klanen, som ejer Lego og med en formue på langt over 100 milliarder kroner er Danmarks rigeste familie, er kongehusets nye supersponsor. Lego-familien stiller nemlig både chalet og luksuriøst privatfly til rådighed, når de kongelige har brug for det.
Men ikke nok med det – Lego spyttede i samarbejde med Ecco og Danfoss 100 millioner kroner i Schackenborg Fonden, da der skulle skaffes penge til, at prins Joachim kunne købes ud af slottet i Møgeltønder. Intet er for stort, og intet er for småt, når det gælder Legos vilje til at betale for kongehuset.
Når dronningen udstiller sin kunst, betaler Lego med glæde omkostningerne. Udnævnt til kammerherre Til gengæld er Legos øverste, 68-årige Kjeld Kirk Kristiansen, blevet kammerherre. Den eftertragtede titel giver ham ret til at bære en rød uniform med en kammerherrenøgle i den ene side. Ridderkorset modtog han allerede i 1994.
Kjelds 38-årige datter Sofie er blevet en nær veninde af kronprinseparret, efter at de sammen med deres børn flere gange har ferieret i Sofies chalet i de schweiziske alper. Kongehusets påskønnelse af Legos støtte rammer bredt: Anders Kirk Johansen – Sofies fætter – tilhører den inderkreds, som inviteres til kongehusets jagter. Reklamerede for Ninjago Legos gavmildhed forklarer, at kongefamilien altid er ivrige efter at lade sig fotografere med klodser i hånden, når der på eksportfremstød over hele verden skal reklameres for det danske legetøjshit.
Desuden stiller medlemmer af kongehuset velvilligt op, hver gang der sker nye ting i Legoland – forleden rykkede prins Joachim og prinsesse Marie ud med de tre yngste børn, da Legolands nyeste forlystelse Ninjago World blev åbnet.
https://imgix.seoghoer.dk/bb-98314.jpg
 Foto: ALL OVER
Prins Joachim havde familien med i Legoland, da der forleden skulle reklameres for den nye forlystelse Ninjago World. (Foto: ALL OVER) Med Mærsk Mc-Kinney Møllers død har Lego overtaget rollen som den store velgører.
Igennem mange år var det Mærsk, som sørgede for, at kongefamiliens ønsker blev indfriet – hvad enten ønsket var en opera i nærheden af Amalienborg eller en praktikplads til prins Joachim i rederiets kontorer i Hongkong og Frankrig. Mærsk Mc-Kinney Møllers støtte til kongehuset udløste en elefantorden.

Sponsoreret indhold