Kongelige24. maj 2018

Wauw! Så hot er prins Nikolai på nye model-billeder

Flere billeder af prins Nikolai i det internationale modemagasin Dust er kommet frem
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/prins_nikolai.jpg
 (Foto: Thomas Laursen)

Det er prins Nikolais modelbureau, Scoop Models, der stolt viser modelprinsen frem.

- Der er kommet rigtig meget respons siden forsiden, fortæller Sune Palner, der er creative director hos Scoop Models, til BT.

Palner kan ikke afsløre præcis, hvilke henvendelser de har fået, men siger, at det er alt fra internationale designere, magasiner og TV-stationer i ind- og mest udland.

- Han bliver ikke kun booket på baggrund af sin titel, men faktisk mere fordi han har et fantastisk look, der passer ind i tiden, forklarer Sune Palner til BT.

Artiklen fortsætter under billederne.

Udgaven af Dust er et tema-nummer med temaet "We have no fathers", og her pryder prins Nikolai altså forsiden.

Artiklen fortsætter efter billedet

Prins Nikolai fik kickstartet sin modelkarriere, da han tilbage i februar var på podiet for det britiske modehus Burberry under deres modeshow i London.

Han har også været model for det danske mærke Won Hundred.

Det er dog ikke fordi, at Nikolai vil forfølge modelkarrieren.

- Jeg ønsker ikke som sådan at forfølge en karriere som model, men snarere at se det som et job, der skal hjælpe mig på vej, mens jeg er under uddannelse, har Nikolai fortalte til ugebladet Tæt På.

Forældrene er stolte

Når prins Nikolai skyder modeserier og går catwalks for danske og udenlandske mærker, har han god opbakning hjemmefra.

Både faderen prins Joachim og grevinde Alexandra er nemlig meget begejstrede for Nikolais modeljob.

- Det er sket med 100 procent opbakning fra grevinde Alexandra og prins Joachim, og begge forældre er frygtelig stolte, sagde grevinde Alexandras privatsekretær til SE og HØR, da det kom frem, at Nikolai havde fået job som model.

Ifølge modeeksperter, så kan prins Nikolai have scoret godt på sin tjans for Burberry. - Jeg vil skyde på, at han får 50.000-100.000 kroner for sådan et job, men det kan også være mere. Det er virkelig godt tænkt af Burberry, for de ved, at historien kommer ud i medierne. Det er rigtig meget omtale, uden at de griber i lommen, siger Frederik Lentz Andersen, der er moderedaktør hos Euroman, til euroman.dk.

Sponsoreret indhold