Kendte23. november 2020

Restaurant i kæmpe brøler: Sprogfejl giver reklame HELT anden betydning

En pinlig sprogfejl i en flyer fik restauranten til at fremstå noget uheldigt
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/indisk.jpg
 Foto: Mirror

En indisk takeaway-restaurant i London har produceret en noget uheldig flyer, som reklamerer for stedet.

Det skriver det britiske medie Mirror.

Anu's Kitchen, som restauranten hedder, havde delt flyeren på takeaway-hjemmesiden Foodhub, hvor en bruger opdagede en lille - men signifikant sproglig fejl.

https://imgix.seoghoer.dk/indisk_anus.jpg
 Foto: Mirror

Brugeren Paul Brook kunne ikke undgå at lægge mærke til, at der manglede en apostrof i restaurantens navn.

Restauranten kom dermed til at hedde Anus Kitchen i stedet for Anu's Kitchen.

Han postede billedet af flyeren på sin Facebook-side med teksten: "Derfor er tegnsætning vigtig."

Paul Brook var ikke den eneste, der morede sig over sprogfejlen. Hans opslag fik flere brugere til at skrive sjove kommentarer.

"Deres 'rump steak' er fantastisk," skrev en bruger for eksempel.

En anden kommeterede: "Deres Shiitake svampe-overraskelse er interessant."

En af brugerne var dog ikke overrasket over fejlen. Han havde nemlig tidligere spottet en restaurant, der også hed Anus Kitchen, hvor han boede.

Efter et par uger havde restauranten opdaget fejlen og tilføjet en lille chili som apostrof på deres skilt.

Anu's Kitchen-ejerne er blevet opmærksomme på fejlen, men de mener ikke, det er deres skyld.

- Foodhub har lavet nogle flyere for os, og det er deres fejl. Selv billedet på flyeren er en fejl - det er ikke vores mad, siger en talsperson fra restauranten.

- Hvis de havde vist os flyeren, før de offentliggjorde den, ville vi helt sikkert have ændret navnet og billedet.

Sponsoreret indhold