Thygesens dom: - Der kan det gøre ondt
Det kan gå begge veje, når influencere er i vælten.
Men når det kommer til de meget omtalte Dubai-rejser, er der særlig en type influencer, som nemmere kan slippe afsted med udskamingen.
Det fortæller Anna Thygesen, der er direktør i kommunikationsfirmaet Wedocommunication.
- Jeg tror, at de mere provokerende personligheder som Bendtner, Pitzner og sådan nogle, har følgere, der er ligeglad. Hvis følgerne synes, det er interessant, så hænger de på.
- Og så er det med til at skabe en masse virak om dem. For at citere Spies, så er dårlig omtale bedre end ingen omtale, siger hun til SE og HØR.
etablerede brands
Det bliver dog straks værre, hvis man som influencer arbejder regelmæssigt sammen med de mere "ordentlige" brands.
- Man kan selvfølgelig risikere at miste nogle af de mere ordentlige samarbejdspartnere og sponsorer.
- Det gælder også velgørenhedsorganisationer, som ikke nødvendigvis vil associeres med sådan noget, siger Anna Thygesen.
Reaktionerne har været forskellige fra influencerne, hvor nogle har valgt at trække i land og undskylde, mens andre har holdt på deres på ståsted.
- Jeg tror også, at nogle af influencerne ser det lidt som en jantelovs ting, a la "bare fordi andre ikke har råd, så har de ondt i røven."