Hitserien "Squid Game" voldsom populær: Nu bliver Netflix sagsøgt
Netflix-serien "Squid Game" er så populær, at den står til måske at ende som den mest sete serie i streamingtjenestens historie.
Men den er måske endda blevet for populær, for det er ikke alle, der kan følge med.
Der er nemlig så mange sydkoreanere, der vil se den gruopvækkende game show-serie, at en sydkoreansk bredbåndsudbyder sagsøger streaminggiganten på grund af en eksplosiv stigning i trafikken.
Artiklen fortsætter under tweetet ...
Det er SK Broadband, der mener, at Netflix skal betale dem et kæmpe beløb, fordi de pludseligt bliver nødt til at øge deres omkostninger til vedligehold og lignende, skriver Reuters.
147.500.000 kroner
Søgsmålet kommer efter, at en domstol i Seoul afgjorde, at Netflix "med rimelighed" burde give noget til gengæld til internetudbyderen for deres netværksbrug.
Internetudbyderen påpeger, at det kun er YouTube, der trafikmæssigt overgår Netflix, men at den amerikanske streaminggigant ikke betaler netværksgebyrer, som andre streamingtjenester som Amazon, Facebook og Apple gør.
"Squid Game's" succes er dråben, men SK Broadband vil gerne have, at Netflix betaler netværksgebyr tilbage med tilbagevirkende kraft fra 2018.
Det beløb er estimeret til 27,2 milliarder won, hvilket svarer til cirka 147,5 millioner kroner
Netflix har anket dommerens afgørelse, og streamingtjenesten argumenterer med, at de har bidraget til, at der blev skabt 16.000 jobs i Sydkorea og at de har skabt en stor, økonomisk effekt.