FC Barcelona skal spille med Rosalía-logo på trøjerne
Hun er lige nu Spaniens største popstjerne, og det markerer et af landets største fodboldhold nu.
Både FC Barcelonas dame- og herrehold kommer nemlig til at spille med sangerinden Rosalías logo på maven til deres kommende El Clásico-kampe, hvor de skal spille mod ærkerivalerne fra Real Madrid.
Det skriver fodboldklubben på deres hjemmeside.
Dermed kommer den danske fodboldspiller Andreas 'AC' Christensen også til at spille med logoet på brystet, da han til daglig tørner ud for fodboldklubben og er fast mand i forsvaret.
Hyldesten til popstjernen skyldes, at det er et år siden, at hun udgav albummet "Motomami", og så er hun samtidig fra Catalonien.
Da "Motomami" udkom med hits som "Despechá" og "La Noche de Anoche" blev det hurtigt en succes, der blandt andet vandt prisen som Bedste latinske rock og alternative album til Grammy-uddelingen.
Siden udgivelsen er albummet blevet spillet flere 100 millioner gange på Spotify.
Derudover var Rosalía den mest lyttede spanske kunstner i verden i 2022 på streamingtjenesten.
FC Barcelona indgik sidste år i marts en hovedsponsoraftale med Spotify til en værdi af lige knap to milliarder kroner, og deraf kommer initiativet om at hylde store kunstnere på deres fodboldtrøjer.
Sidst var det den canadiske rapper Drake, der blev hyldet med hans OVO-logo på herreholdets trøjer, efter han havde rundet 50 milliarder afspilninger på Spotify.
Udover at trøjerne i ny og næ hylder musikere, så har FC Barcelonas legendariske stadion Camp Nou også skiftet navn til Spotify Camp Nou.