Sport13. april 2023
Nu bliver det forbudt i Premier League: Slut med spiludbydere
Fra 2026 må klubberne i Premier League ikke have reklamer for spiludbydere på forsiden af spilletrøjerne
Af RItzau

Brentford er et af de hold, der lige nu har en spiludbyder som trøjesponsor.
Foto: Arron Gent/SIPA/Ritzau ScanpixDet er snart slut med reklamer for spiludbydere på spilletrøjerne i Premier League.
Torsdag oplyser den engelske fodboldliga, at klubberne er blevet enige om at forbyde den slags trøjesponsorer. Det vil træde i kraft efter 2025/26-sæsonen, lyder det.
I øjeblikket har adskillige hold en spiludbyder som trøjesponsor, herunder Brentford, Newcastle og West Ham.
Premier League bliver med forbuddet den første sportsliga i Storbritannien til frivilligt at forbyde reklamer for spiludbydere. Det sker i et forsøg på at mindske markedsføringen af pengespil, lyder det.
Forbuddet kommer, efter at ligaen, dens klubber og regeringens kultur-, medie- og sportsdepartement har diskuteret emnet, oplyser Premier League.