Sport13. april 2023

Nu bliver det forbudt i Premier League: Slut med spiludbydere

Fra 2026 må klubberne i Premier League ikke have reklamer for spiludbydere på forsiden af spilletrøjerne
Brentford er et af de hold, der lige nu har en spiludbyder som trøjesponsor.
Brentford er et af de hold, der lige nu har en spiludbyder som trøjesponsor.
 Foto: Arron Gent/SIPA/Ritzau Scanpix

Det er snart slut med reklamer for spiludbydere på spilletrøjerne i Premier League.

Torsdag oplyser den engelske fodboldliga, at klubberne er blevet enige om at forbyde den slags trøjesponsorer. Det vil træde i kraft efter 2025/26-sæsonen, lyder det.

I øjeblikket har adskillige hold en spiludbyder som trøjesponsor, herunder Brentford, Newcastle og West Ham.

Premier League bliver med forbuddet den første sportsliga i Storbritannien til frivilligt at forbyde reklamer for spiludbydere. Det sker i et forsøg på at mindske markedsføringen af pengespil, lyder det.

Forbuddet kommer, efter at ligaen, dens klubber og regeringens kultur-, medie- og sportsdepartement har diskuteret emnet, oplyser Premier League.

Sponsoreret indhold