I andet kvartal af 2024 har yderligere otte millioner mennesker tegnet et abonnement på streamingtjenesten Netflix, der blandt andet har de populære produktioner "The Crown" og "Bridgerton" i sit katalog.
Det skriver nyhedsbureauet AFP.
Netflix har sent torsdag fremlagt regnskab for andet kvartal.
Her fremgår det, at selskabet går ud af perioden fra april til juni med i alt 277,7 millioner abonnenter.
Nettoindtjeningen for kvartalet faldt en smule og lander på 2,1 milliarder dollar - omkring 14,4 milliarder kroner - mens omsætningen steg til 9,6 milliarder kroner, hvilket svarer til 65,7 milliarder kroner.
Det ser dermed ud til, at selskabet belønnes for flere tiltag, der har haft til formål at give omsætningen et skub, efter Netflix i 2022 var udfordret.
Her skete der i første halvdel af året blandt andet et pludseligt fald i antallet af abonnenter.
Siden har den amerikanske streaminggigant blandt andet indført et billigere abonnement, hvor der til gengæld medfølger reklamer, ligesom det begyndte at sætte ind over for profildeling blandt brugerne.
Det har også medført, at Netflix nu har sin egen reklameplatform, hvilket ifølge AFP giver bedre mulighed for optimering på kundedata og samtidig betyder, at Netflix ikke længere er teknologisk afhængig af Microsoft.
Ifølge mediet Marketwire er Netflix-aktien i torsdagens eftermarked - på trods af tilvæksten af kunder - i bakgear.
Det skyldes blandt andet, at selskabet for tredje kvartal forventer en omsætning på 9,73 milliarder dollar.
Estimater indsamlet af Bloomberg News viser nemlig, at analytikere på forhånd havde sigtet efter 9,83 milliarder dollar, skriver Marketwire.
I 2025 planlægger Netflix at stoppe med at give opdateringer på sin abonnementsudvikling, som ellers hidtil har fulgt med regnskabstallene.
Dette har analytikere ifølge mediet taget som et dårligt tegn på, hvilken udvikling der venter på kundefronten.