Sofie Lindes nye tjans: Reklamesøjle
Endeløse strande og blå himmel overtog ”X Factor”-værten Sofie Lindes Instagram i januar.
Den sympatiske TV-vært var smuttet til Florida med husbonden Joakim og deres datter Trine, men familien betalte ikke selv for rejseeventyret.
Som ansat på TV2 må Sofie Linde nemlig gerne agere reklamesøjle for Jysk Rejsebureau, som tilfældet var med rejsen til USA.
Sofie Lindes vilde karriere: Business-mama
Alle fotos på Instagram markerede hun med ”Betalt partnerskab”, og med i aftalen var også en Linde-forfattet rejseguide, der kan læses på Jysk Rejsebureaus hjemmeside.
Artiklen fortsætter under Instagram-opslaget ...
Sofie er stadig grøn, når det gælder sponsoraftaler, for i de mange år hun var ansat i Danmarks Radio, skulle hun følge nogle andre spilleregler. Der er reklamefremstød no-go.
"X Factor" var reklame for mig selv
Sofie som Strandvejsfrue: Trives i Taarbæk
Da SE og HØR fangede Sofie Linde til ZULU Awards, fortalte hun, at der stadig skal lidt træning til, før hun føler sig helt på hjemmebane i forhold til spons og reklame.
– Jeg er stadig i gang med at finde ud af det. Det er sjovt, fordi det åbner op for en masse nye oplevelser og opgaver.
Min rejseanmeldelse var den første ting, jeg lavede.
Og det var skægt, fordi det var sådan noget, jeg selv manglede.
Artiklen fortsætter under billedet ...
TV2 er helt o.k. med, at deres ”X Factor”-vært er reklamesøjle for Jysk Rejsebureau. Vi ser ikke noget problem i den aftale, Sofie har med Jysk Rejsebureau, fortæller Lotte Lindegaard, kanalchef på TV2. (Foto: Thomas Laursen)
Hos TV2 er der ingen sure miner over Sofies ekstrajob.
– Aftalen, der omfatter Sofies egne SoMe-platforme, er uproblematisk i forhold til hendes rolle som vært på ”X Factor”. Der er selvfølgelig begrænsninger for, hvilken slags reklame Sofie Linde må lave som vært hos TV2, men jeg kan ikke komme ind på de nærmere detaljer i vores kontrakt med hende, fastslår kanalchef Lotte Lindegaard.