Skovler penge ind: Så rig er Mikkel Beha
TV-værten og globetrotteren Mikkel Beha Erichsen skovler penge i kassen i speedbåds-tempo.
Det fremgår af det seneste regnskab fra selskabet Beha Erichsen Holding ApS, der kan betragtes som den populære værts pengetank, hvor han akkumulerer indtægterne fra sine mange aktiviteter.
Regnskabet er af helt ny dato og underskrevet af Mikkel Beha den 3. november i år. Han er selv direktør i selskabet, som han ejer alene, og 'ledelsen betegner resultatet som tilfredsstillende', som det hedder i regnskabsverdenen.
Og det forstår man godt.
For der er røget millioner ind på kontoen, så Mikkel Beha Erichsen snildt kunne hive et år eller to ud af kalenderen og bare dase på en solrig tropeø.
Helt præcis er formuen i Behas personlige pengetank øget med 4.318.249 kroner mod 1.924.660 kroner året før.
Og det store overskud er med til at værne Mikkel Beha Erichsen mod dårligere tider, da der nu er en egenkapital på hele 7.393.183 kroner i hans 'skattekiste'.
Det er efter, at han har hevet et ganske beskedent udbytte på 103.400 ud til sig selv.
Se galleri fra 'Kurs mod fjerne kyster' og fra Havanas hjemkomst: (Artiklen fortsætter under galleriet)
Kurs mod fjerne kyster - billeder fra både rejse og hjemkomst
Det store overskud på de 4,3 millioner kroner i det seneste regnskabsår stammer fra et af Mikkel Beha Erichsens andre selskaber, Havana Production ApS.
Det er det selskab, der producerer det utroligt populære program, 'Kurs mod fjerne kyster', som har kørt på TV 2 i fire sæsoner.
Her sejler Mikkel Beha Erichsen og familien ud på eksotiske eventyr til varme destinationer med sejlbåden Havana.
Og danskerne har i den grad taget programmerne til sig, og det skæpper godt i skippers kasse.
Og der er ikke noget der tyder på, at indtægterne bliver mindre i fremtiden, for den eventyrlystne familie har allerede nye rejseplaner, der sandsynligvis ender med at blive vist i den bedste sendetid.
Nu gælder det en rejse nord på til kulde og isbjerge.
Derfor har familien for nylig investeret i et nyt skib.
- Vi kunne nok godt sejle derop i Havana, men det vil vi ikke. Vi har altid haft det sådan, at skulle vi op på de kanter, så skulle det være i et skb bygget af stål eller aluminium. Andre har sejlet i de farvande i glasfiberskibe og gjort det med held, så Havans glasfiberskrog skulle såmænd nok også holde til det. Men hvis vi virkelig skal ind og skubbe til nogle isflager, så synes vi, at skibet skal være stærkere, og det skal også være isoleret, så vi ikke frostsprænger alt ombord, inklusiv os selv, fortalte Mikkel Beha Erichsen i oktober.